2014. március 14., péntek

Átalakítás: Atlas IFA W50L

Mostanában eléggé rákaptam a teherautókra, de ez az átalakítás most kivételesen nem nekem készült, hanem  megkérésre készítettem el ezt a modellt.

Kezdjük a legelején: pont két hete megkaptam az alapot, amit át kellett alakítanom:
Hát igen, ez így nem túl élethű. Így egy IFA max. a gyártósorról való legurulás után néz ki. Nem volt mit tenni, neki kellett állni:
Alkotórészeire szedve. A főbb alkatrészek csavarozva vannak (Itt fojtanám meg a gyártót a hülye háromszög-fejű csavarjaival!) a többi rátét csak forrasztva és ragasztva van.Nem volt nehéz a szétkapás. Ezután a festék lemaratása következett, amit a remek névvel ellátott "Today" LIDL-ös körömlakklemosó végzett (Gondolom azért ez a neve , mert még MA le tudod vele szedni a körömlakkodat).

A plató átalakítása következett, ami a legnagyobb volumenű művelet volt az átalakítás során. Miután a platóról eltávolítottam a nem kellő ponyvát nekiálltam lecsiszolni a ponyvarögzítés köteleit, és elkezdtem újraépíteni az osztásokat sztirolból:

Itt látszik a festéktől megszabadított kaszni és a plató. A fehér részeket tettem én rá. Látszik az is, hogy a plató magasabb lett, és ez sem véletlen, sok IFA platóját megmagasították régen, hogy a rakomány ne csússzon le róla. A fülkehátfal felöli oldalon a magasítás magasabb lett, mivel sok eredetin is így volt.
A következő lépés a plató festése volt, amihez külön festéket vettem. Nem volt olcsó, de legalább drága, és fújáshoz kiváló állagú és minőségű. Miután felfújtam az alapszínt (ebben a projektemben is a sokat látott Airbrush pisztolyomat használtam) kapott egy matt lakkot és egy kevés koszt illetve rozsdát, de csak úgy módjával:
Közben az alváz is koszosabb lett, Humbrol földszínt és szárazecsetelést alkalmaztam. Felkerültek a hátsó lámpák, a roszdás kipufogó, és festettem benzinfolyást is a tankra.

A lényeg, vagyis a kaszni festése következett. Ugyanazt a színt használtam ( Gunze 323- Light blue).
Itt már felpakoltam rá a dolgokat. Ez is kapott egy matt lakkot,és kifestettem a hűtőrácsot (nagyon fárasztó meló volt) az indexeket, gumikédereket stb. Nyomtattam rá rendszámot és IFA logót, mivel meggondolatlanságomból adódóan azt sikerült lemarnom róla a körömlakklemosóval.
A legviccesebb rész jött, a koszolás. Alulra szintén földszínt fújtam fel finoman, és a tető is kapott egy kicsit. Bemostam  hígabb festékkel az illesztéseket, enyhe rohadásokat alakítottam ki a lyukak és rések mentén és olajfolyást festettem a középső olajtank alá. Végül felcsavaroztam a talpra és KÉSZ lett.
















Remélem az új tulajnak is tetszik, és köszönöm a bizalmat. Kipróbáltam magam ebben is, néhány dolgot már másképp csinálnék rajta, de majd a következőnél...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sziasztok! ezen a blogon a hobbiimról lesz szó sok képpel, tippekkel, érdekességekkel