2014. április 5., szombat

Átalakítás: Hot Wheels '90 Honda Civic EF "819 Company"





A 819-es Vállalat

Nem valami horrorfilm címe, sőt semmi köze nincs hozzá. A 2011-ben alakult ültetett autós klub márkafüggetlenül mutatja meg Magyarország aszfaltkarcolóit. Sok színvonalas autó tarkítja a klub palettáját, amik évről évre egyre szebbek lesznek, vagy egyszerűen csak átalakulnak.  "Mindegy mi csak a földön csússzon!"   ( a meztelencsiga nem jó megfejtés :D )

819 Kicsiben.
A kisautó átalakításom ötlete még kb októberben született meg, amikor láttam egy külföldi blogon, hogy a Hot Wheels idén kihozza Honda Civic-et, ráadásul pirosban. Az ötlet egészen múlt hét péntekig érlelődött bennem, amikor is az egyik budapesti Intersparban megtaláltam az "alanyt".

az áldozat. Piros is, Honda is de nem pont olyan piros ami kell

kezdődött a móka, felbőgött a fúró, és pikk-pakk szétjött az autó. Fejest is ugrott rögtön a festékmarószerbe egy éjszakáig.  Most jogosan jöhetne a kérdés, miért is kellett megszabadítani a pirosságtól? Nos azért, mert az én példányomnak a festése nem volt a legjobb, az éleken kilógott a nyers fém, és nem is az a fakó piros volt amilyen kellett. Ekkor jött képbe a ROZSDAKUPAC magazin egyik 2012-es száma, amiben az eredeti autóról is volt egy nagy cikk, mindenféle részletfotóval, adatokkal, satöbbi. Elsőnek a hátsó spoilert kellett megrövidíteni, mivel a Hot Wheels-é túl hosszú. Ez egyszerűen fűrésszel történt. Most jött a legnehezebb dolog, a kerék kérdése. Nagy , peres felnikre volt szükségem. Átnéztem vagy kétszer a kerekekkel teli dobozomat de nem találtam megfelelőt. Rápillantottam arra a polcra, ahol a retroautóim vannak és megláttam az egyik börzén 200 FT-ért vett Fiat Polskimat. Leszedtem róla a kerekeket, a felnikről a gumikat és úgy ragasztottam föl őket, hogy szélesített felni látványát keltsék. Egyszerűen lekentem őket fehérre és felragasztottam a Civic alá. Sajnos a felnik kialakítása és a kerékdőlés miatt nem gurul, de legalább jól néz ki a kocsi az új "cipőivel". Ezután elmentem festéket venni az egyik modellboltba. Többféle pirosat is vettem, és ezekből kevertem ki a napszítta piros színt, amit egy rétegben fújtam fel a kasznira. Még a festés előtt befestettem a motorháztetőt rozsdásra, erre narancssárga és rozsdaszínű festéket használtam. Kifestettem feketére az ablakkereteket, az oldalsó gumicsíkokat és a hátsó lámpákat. Az első lámpákról lekapartam a pirosat, és az ezüstös fémfelületre felvittem pár réteg sárga üvegfestéket így reprodukálva a sárgára fóliázott fényszórókat. Most hogy a kaszni kész lett, az alváz jött. Egy kis darab műanyaglapból vonószemet alakítottam ki és egy injekciós tű végéből elkészült a felfelé ágaskodó kipufogó is. Végül a beltérben folytatódtak a munkálatok. A HW jobbkormányos Civicet mintázott meg, ezért a kormányt áttettem a bal oldalra és egy kis műanyag golyónak az egyik darabjából elkészült a hokimaszk az ülsére. Ennyi volt a kis Civic átalakítása. Miután kész lett, átküldtem Lacinak, az eredeti autó gazdájának, akinek nagyon tetszett. Nagyon jó érzés, amikor más embereknek is tetszik a munkád. Remélem még sok valódi autót építhetek meg kicsiben :)

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Sziasztok! ezen a blogon a hobbiimról lesz szó sok képpel, tippekkel, érdekességekkel